Donell Roberson, net als bijna 30 miljoen andere Amerikaanse abonnees van diensten zoals Match.com of eHarmony.com, had uren bekijken van online profielen en het uitwisselen van e-mailberichten voordat het opzetten van data.
Tegen de tijd dat de 33-jarige inwoner van Los Angeles daadwerkelijk een ontmoeting met de vrouwen, hoewel de druk om te genieten van zelf was te intens. En er waren de data die eruit zag niets als hun foto's.
"Ik heb niet genoeg tijd hebben als het is," zei Roberson, een medisch sales executive account. "Ik zou Moody krijgen na de uitgaven al die tijd een e-mail iemand, en dan niet leuk hebben op de datum."
Toen hoorde hij van TeamDating.com, een nieuwe site die groepen vrienden zet samen. "Dat klonk leuk," zei hij.
Net als Roberson, andere singles gefrustreerd met typische online dating diensten zich steeds meer naar alternatieve "socializen" sites die koppels te sturen op dubbele of driedubbele data om de spanningen van uit te gaan in tweetallen te verlichten. De belangrijkste dating sites, inspelen op de verschuiving, zijn ook het vinden van nieuwe strategieën om klanten terugkomen voor meer.
Gefrustreerd singles hebben zich tot online dating-diensten in grotere aantallen elk jaar sinds de trend begon in 2001, toen de Amerikaanse markt 100 miljoen dollar overschreden.
Tijdens haar hoogtepunt groei in 2002 en 2003, de online dating markt groeide met meer dan 70 procent per jaar, het bereiken van rond de $ 500 miljoen, volgens Jupiter Research, een marktonderzoeksbureau. Maar de groei is vertraagd tot ongeveer 7 procent voor deze sites, terwijl socialiseren sites als TeamDating.com of Meetup.com zijn sneller groeien.
De nieuwe low-key sites, de meeste gericht op mensen ouder dan 30, individuen toestaan om groepsactiviteiten of borrels op basis van hobby's of interesses te sluiten. Andere, meer losjes georganiseerde niet-commerciële sociaal-netwerksites zoals MySpace zijn ook zeer populair geworden, vooral onder 15 - tot 34-jarigen.
Hoewel de belangrijkste dating sites zijn niet bedacht een alternatief voor paren dating, de sites zijn agressiever singles met gratis proeven en nieuwe sites die ontworpen zijn om een deel van de werkzaamheden nemen van de jacht hofmakerij. Match.com onlangs geïntroduceerde Chemistry.com. Net als eHarmony.com, dat deze overeenkomt met klanten op basis van persoonlijke profielen.
Na het nemen van een 30-minuten test ontworpen om hormoonspiegels en andere factoren bepalen, klanten ontvangen hun type persoonlijkheid, met labels als "bouwer" of "ontdekkingsreiziger." Als ze tevreden zijn met het profiel, Chemistry.com Vervolgens stuurt de klant vijf wedstrijden die kunnen worden geaccepteerd of afgewezen. Als een klant weigert een wedstrijd, Chemistry.com stuurt een ander. Zodra de klant ontvangt een aantrekkelijke wedstrijd, kan hij of zij een "hallo" bericht of een e-mailbericht te sturen naar die persoon.
Maar de dienst kan worden ontbreekt het punt voor sommige klanten. Het concept klonk veelbelovend met Mike Wallace, een 36-jarige IT-project manager in Washington. Hoewel hij geabonneerd op Match.com enkele maanden geleden, zei hij dat hij niet erg comfortabel voelt met het schrijven van zijn profiel en zetten zich online voor iedereen te zien. Hij zelden gecontroleerd de site en nooit per e-mail geen vrouwen.
Maar als Match.com e-mailde hem een aanbod om Chemistry.com gratis uitproberen drie maanden geleden, dat hij besloot het te proberen. "De persoonlijkheid profiel is wat er zo cool over," zei Wallace. "En voor zover het profiel gaven ze me nadat ik nam de proef:. Dead on"
Echter, in de drie maanden dat hij al de dienst gebruikt, heeft Wallace niet verdwenen op een enkele dag. De vrouwen die per e-mail die ze hadden zijn profiel ontvangen als een wedstrijd interesseerde hem niet, men was in North Carolina. En de paar wedstrijden dat hij gecontacteerd hebben niet gereageerd op zijn e-mailberichten.
Zal hij blijven proberen? Waarschijnlijk voor een tijdje, zei hij. Hij zei dat hij besefte vergadering iemand tijd zou vergen, en geeft toe dat hij heeft niet veel moeite gestoken, het controleren van de wedstrijden wekelijks bij de meeste.
Ray Doustdar, 33, had hetzelfde gevoel toen hij en een vriend bedacht TeamDating een jaar en een half geleden. Met een drukke baan als bedrijfsadviseur en een aantal vrienden af te stappen of te trouwen, was sociale kring Doustdar's slinkende. Hij had geprobeerd Match.com en Yahoo Personals, maar voelde alsof hij was te veel tijd online besteden.
Dus zes maanden geleden, hij en een vriend gelanceerd TeamDating, waar teams van vrienden zich registreren voor een ontmoeting met andere groepen voor het diner, drankjes, een film of een balspel. Lidmaatschap - in de eerste plaats van de 25 - tot 35-jarigen - niet beginnen te groeien tot ongeveer drie maanden geleden. Doustdar zegt dat het nu 7500 leden telt.
Voor nu, de site is gratis voor abonnees; hij en zijn partner hopen dat zo te houden door het genereren van inkomsten via reclame.
Roberson Het team is nu uit de site, want hij is begonnen met het zien van een vrouw die hij ontmoette op een team van happy hour.
"Het is net als uitgaan een andere avond met een groep van mijn mannelijke vrienden," zei Roberson. "Maar we hoeven niet te zitten in de bar proberen te raken op mensen."
Indystar.Com
Korszer?s�t�s�re �s az ittas Telefonh�v�s